Thursday, December 31, 2009

Majlis Sambutan Tahun Baru Masjid Kg. Payas-Payas Kota Belud





Malam 31.12.2009 saya menghadiri majlis Kenduri dan Doa Selamat di Masjid Kg. Payas-payas Kota Belud. Walaupun ketika itu saya baru balik dari Kota Kinabalu atas urusan keluarga, saya tetap juga menunaikan jemputan tersebut. Kehadiran saya sememangnya amat ditunggu-tunggu oleh imam-imam Rawatib yang bertugas di masjid ini. Di samping membaca surah yaasin , tahlil dan Doa selamat, Saya mengambil kesempatan untuk memberikan sedikit tazkirah yang bertajuk "TAQWA".

Bagi seorang yang inginkan kehidupan yang bahagia di dunia mahupun di akhirat,mestilah memiliki sifat taqwa.Perlu diketahui bahawa taqwa bukanlah perkara yang boleh dijual beli tetapi ia adalah anugerah daripada Allah SWt kepada hamba yang dikehendakinya. Untuk memiliki sifat taqwa ini seseorang hamba mestilah mengerjakan perintah Allah swt dan pada masa yang sama meniggalkan larangannya. Sesiapa sahaja yang memiliki sifat taqwa ini dirinya akan selamat dan orang lain juga akan selamat daripadanya.

0 ulasan:

Post a Comment