Tuesday, December 7, 2010

Awal Muharam 1432H

- Alhamdulillah kerana masih diberikan taufiq dan hidayah sehingga dapat lagi meluangkan masa meneruskan catatandi ruangan ini. Sememangnya bukan mudah megajak diri ini istiqomah meneruskan penulisan.Saya akui sejak kebelakangan ini telah dihambat oleh kesibukan yang berupa keperluan peribadi, kewajiban keluarga dan tuntutan masyarakat. Namun begitu saya bersyukur perjalanan ini masih lagi di landasan yang betul dengan berpandukan syariat islam yang dibawa oleh Baginda Nabi Muhammad SAW.

- Pada 29 November 2010 yang lalu saya memulakan siri dakwah saya dengan menerima jemputan ceramah daripada ahli Jawatankuasa Masjid Kg. Kulamba. Semoga kehadiran saya di masjid ini telah dapat memberikan lagi suntikan semangat tentang pentingnya pengimarahan masjid kepada para jemaah masjid ini. Saya ucapkan tahniah kepada Ajk masjid dan juga para imam yang ditugaskan di masjid ini kerana telah berjaya menarik lebih ramai anak-anak muda sembahyang berjemaah di masjid ini. Menurut makluman Imam, anak-anak muda ini bukan sahaja solat berjemaah malah mereka juga sudah mula berjinak-jinak belajar membaca al- quran.Tahniah kepada kalian semuadan semoga amal ibadat kita diterima oleh SWT.

- Pada 06 Desember 2010 saya menghadiri majlis bacaan surah yaasin dan tahlil sempena Sambutan maal hijrah di masjid kg, Tambulion Kota Belud. majlis ini dihadiri oleh Tuan Pegawai Daerah Kota Belud En. Abdul Gari Bin Itam, Pen. Pegawai Daerah En. Hamdan Haji Sarudin, Pegawai Tadbir Agama PBU dll. dalam majlis sempat saya meluangkan masa memberikan tazkirah selama 15 minit. Tazkirah berkenaan sejarah hijrah Nabi swt antara tofik yang telah samaoaikan dan mengaitkan dengan kehidupan semasa pada hari ini.

0 ulasan:

Post a Comment